• يکشنبه ٢٣ مهر ١٤٠٢-١٣:٢١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٦٧٠
سروری متذکر شد:7-183

اگر مشکل حریم شهر حل نشود؛ تهران تبدیل به زندانی با مشکلات عدیده خواهد شد

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران، ضمن انتقاد از عدم انجام اقدامات مناسب در خصوص حریم شهر تهران، تذکر داد که اگر این معضل خل نشود؛ تهران به زودی تبدیل به زندانی خواهد شد که مدام در درون خود با مشکلات عدیده ای مواجه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، پرویز سروری، نایب رئیس شورا ضمن ابراز تأسف و تاثر از جنایات رژیم کودک کش اسرائیل در غزه و خیرمقدم به شیخ زکزاکی برای ورود به پایتخت کشور ، در خصوص حریم تهران اظهار داشت: در امریه ای که رئیس دادسرای اسلامشهر به شهردار منطقه ۱۸ ابلغ کرده است آمده که ظرف مدت ۲۰ روز کاری از تاریخ صدور نامه تمامی ابنا و ادوات موجود در حریم و محدوده شهرستان اسلامشهر به صورت سالم تحویل شهرداری اسلامشهر شود در غیر اینصورت و پس از پایان مدت مقرر، وفق قانون اقدام خواهد شد. 
وی افزود: قوه قضائیه امروز یک قوه بالنده، بسیار تأثیرگذار، مردمی و میدانی است و توقع نداریم رییس دادگستری اسلامشهر بخواهد یک معضل ۲۰ ساله کشور را با یک نامه عادی حل کند. حال این سئوال مطرح می شود که آیا مجموع کارشناسان کشور نمی توانستند این اقدام را انجام دهند؟ 
نایب رئیس شورا با بیان اینکه این یک معضل بیست ساله ای است که مجلس و دولت و استانداری و ... درگیر آن هستند؛ متذکر شد: چطور از قوه قضاییه که برای ما قوه ارزشمندی است، گله کنیم که این اقدام باعث شود که ما معضلات جدی ای را در شهر تهران شاهد باشیم؟ همانطور که می دانید سه برابر ظرفیت وسعت شهر باید حریم شهر باشد. با این احتساب قسمت هایی از تهران، در حریم اسلامشهر قرار می گیرد. آنجا را باید چه کنیم؟ از رئیس دادسرای اسلامشهر این سئوال را داریم که حریم شهر تهران کجاست؟ اگر قرار است حریم شهر تهران حریم اسلامشهر باشد؛ حریم شهر تهران کجا خواهد بود؟ 
وی افزود: ما همواره به دنبال حل این مسئله بوده ایم، قطعاً این راه حل نیست. نمی توانیم پول شهروندان تهرانی را در اختیار شهرستان اسلامشهر قرار دهیم. بنابراین این کار نه تنها نمی تواند به حل معضل تهران کمک کند؛ بلکه باعث تشدید مشکل شهرهای اطراف تهران خواهد شد و تهران را به زندانی تبدیل خواهد کرد که در درون خود با مشکلات عدیده ای مواجه است. درخواست ما در شورای شهر این است که این موضوع قاطعانه پیگیری شود تا شاهد افزایش مشکلات مربوط به حریم در شهر تهران نباشیم.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: